Telefoon: 03 230 81 81 RESERVEER MEDICATIE HIER

Perfecte Verzorging van Gelaat, Huid, Lichaam en Haar

Louis Widmer, Vichy, La Roche Posay, Klorane, Avène, Eucerin, Lierac… Wat is nu het beste voor mij? Waar wordt mijn haar het mooiste mee? Welk product geeft het minste kans op allergie? Het zijn vragen waar zowel dames als heren, oud en jong regelmatig mee worstelen.

Wist u dat er een volledige huidanalyse van gezicht, hoofdhuid en haar en lichaam kan gemaakt worden met aansluitend richtinggevend advies naar welk gamma en product binnen het gamma u het beste gaat?

Geen enkel bedrijf dat schoonheidsproducten via de apotheek wenst aan te bieden permitteert zich nog om dit te doen zonder de grondige analyse door een batterij medisch gekwalificeerde mensen.

Vraag Kruispunt Apotheek om advies en wij geven u de juiste analyse voor een perfecte verzorging van uw lichaam.

Cosmetica en Onze Huid

De huid is een vitaal orgaan, net zoals het hart en de longen. Ze weerspiegelt de gezondheid. Het is het enige orgaan dat we met het blote oog nauwlettend in de gaten kunnen houden.

De huid kan droog, normaal of vet zijn. Deze condities zijn tijdelijke situaties waarin de huid kan verkeren. Door ze goed te verzorgen dragen we ons steentje bij aan de gezondheid van de huid.

Via de huid heeft de mens contact met zijn omgeving. Omgevingsfactoren hebben dus een invloed. Daarom is het erg belangrijk om de huid gezond te houden en deze te versterken.

Verschillende cosmetische merken hebben een uitgebreid gamma aan verzorgingsproducten. De cosmetische producten in de apotheek zijn vervaardigd volgens de strikte principes van de farmaceutische industrie en worden systematisch gecontroleerd.

Cosmetica bij de Apotheek

  1. Onze behoeftes veranderen, nu we sociaal langer actief zijn, vaker blootstaan aan schadelijke zonne­stralen, meer stress ervaren en meer allergieën hebben – iets wat samenhangt met een verbeterde hygiëne. We beseffen ook almaar beter hoe belangrijk een gezonde huid is. Meer en meer mensen zijn er bovendien van overtuigd dat ze een gevoelige huid hebben, of dat ze nood hebben aan bijzondere en hoogwaardige verzorging.
  2. Onze maatschappij gaat door een vertrouwenscrisis. Apotheken ontsnappen aan dat wantrouwen van de consument omdat ze geen deel uitmaken van een commercieel netwerk. Toch is er altijd wel een apotheek om de hoek. De apothekers zelf, die een universitaire opleiding genoten, verkopen hun producten bovendien met kennis van zaken. Ze hebben vaak een persoonlijke vertrouwensrelatie met hun klanten. En hoe meer consumenten toegang hebben tot informatie, hoe belangrijker de mening van een expert wordt.
  3. De apotheek is toegankelijker geworden voor klanten. Het gedegen advies blijft echter onveranderd. Naast de merken gespecialiseerd in dermatologie zijn er merken bijgekomen die meer op het genieten mikken. Ook Vichy is meer in die richting opgeschoven, zonder zijn geloofwaardigheid op het vlak van efficiëntie en huidverdraagzaamheid te verliezen.
  4. De democratisering van cosmetica is begonnen bij de apotheek. Vichy, een van de pioniers, werd in de jaren dertig opgericht door een dokter in het kuuroord Vichy. Vroeger vond je in de apotheek alleen heel exclusieve merken als Dior of – aan het andere uiterste van het spectrum – de blauwe doosjes van Nivea. In de jaren vijftig werd Vichy opgekocht door L’Oréal, dat ervoor zorgde dat er meer producten van Vichy in de apotheek verkrijgbaar waren tegen toegankelijkere prijzen dan die van het luxesegment.

De consumenten verwachten heel veel op het vlak van gezondheid vandaag. Apothekers moeten op de hoogte blijven, hun verantwoordelijkheid opnemen en zich continu bijscholen. Kruispunt Apotheek volgt daarom ook cosmeticaopleidingen om de klanten deskundig advies te kunnen geven.

Ontdek hier onze Kwaliteitsmerken voor een Perfecte Verzorging